Rejestrator ekranu FoneDog Rejestrator ekranu FoneDog
Oferta specjalna Oferta specjalna
Only Only
$4.49 $4.49
aby uzyskać licencję na JEDEN miesiąc aby uzyskać licencję na JEDEN miesiąc
Wyprzedaż kończy się za xx dni Wyprzedaż kończy się za xx dni
Kup teraz
sprzedaż

Kontakt

Utwórz kopię zapasową Chrome BookMarks: tworzenie kopii zapasowej, eksportowanie i importowanie zakładek

Autorstwa: Nathan E. Malpass, ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019 r

Używam Chrome do surfowania każdego dnia. Uwielbiam tę przeglądarkę. Myślę, że to najlepsza ze wszystkich dostępnych przeglądarek. To nie tak, że inni nie są tacy dobrzy. To tylko moje preferencje. Teraz chcę wiedzieć, jak to zrobić zapisz moje zakładki, wykonując ich kopię zapasową. Plus, jak zarządzać tymi zakładkami?

~ Użytkownik Google Chrome

Część I: WprowadzenieCzęść II: Jak dodawać zakładki w Google ChromeCzęść III: Usuwanie zakładek w Google ChromeCzęść IV: Eksportowanie zakładek z Google ChromeCzęść V: Importowanie zakładek do Google Chrome (Windows lub Mac)Część VI: Najlepsze aplikacje, które pomogą Ci wykonać kopię zapasową zakładek w telefonie z AndroidemCzęść VII: Porada bonusowa: Jak przyspieszyć dostęp do zakładekCzęść VIII: Wniosek

Ludzie również czytająJak eksportować lub synchronizować zakładki ChromeJak wyeksportować zakładki Google Chrome do Safari

Część I: Wprowadzenie

Każda osoba ma dostęp do różnych stron w celach informacyjnych i rekreacyjnych. Najlepsze w dzisiejszej technologii jest to, że nie musisz pamiętać i wpisywać tego samego adresu URL za każdym razem, gdy chcesz go otworzyć.

Zakładki pozwalają zapisywać i przechowywać pożądany adres URL w przeglądarce internetowej oraz mieć do nich dostęp w dowolnym momencie.

Sprawia, że ​​surfowanie jest łatwiejsze, szybsze i łatwiejsze w zarządzaniu. Nawet jeśli jest to złożony adres URL, który zawiera wiele znaków interpunkcyjnych, ukośników i liczb, zakładki zapamiętują ten adres URL.

Wiele osób tak naprawdę nie korzysta z zakładek. Jednak bardzo brakuje im tej funkcji. W tym artykule opowiemy wiele o zakładkach.

Powiemy Ci, jak dodawać i usuwać zakładki. Omówimy, jak wykonać kopię zapasową lub eksportować zakładki, a także jak je zaimportować. Powiemy Ci również kilka narzędzi, których możesz użyć do wykonania kopii zapasowej zakładek.

Wreszcie, zakończymy premią, która pomoże ci łatwiej zarządzać podróżą do zakładek.
Utwórz kopię zapasową zakładek Chrome Wprowadzenie do kopii zapasowej Wprowadzenie

Część II: Jak dodawać zakładki w Google Chrome

Istnieje wiele metod, które można zaimplementować w celu zakładki stron internetowych w Chrome. Zacznijmy od pierwszego poniżej:

Metoda 1: Naciśnięcie ikony gwiazdki w pasku adresu

Otwórz adres URL, który chcesz dodać do zakładek. Naciśnij ikonę Start znajdującą się po prawej stronie paska adresu Chrome. Pojawi się okno z opcją wprowadzenia żądanej nazwy zakładki.

Ponadto możesz wybrać konkretny folder, w którym chcesz zapisać adres URL.

Zwykle folderami domyślnymi są pasek zakładek. W tym folderze adres URL jest przechowywany domyślnie. Ponadto Google Chrome zwykle zapisuje w pamięci folder, który był ostatnio używany do zapisywania zakładek.

Jeśli chcesz uporządkować folder dla zakładek, najpierw wybierz określony folder, korzystając z menu rozwijanego. Naciśnij opcję o nazwie Nowy folder, aby utworzyć nowy folder, w którym będą przechowywane zakładki.

Najlepiej umieścić nazwę zakładki, aby łatwo ją zapamiętać. Następnie naciśnij przycisk Gotowe lub Zapisz, aby zakończyć dodawanie zakładki URL w Google Chrome.

Metoda 2: Wykorzystanie paska zakładek

Krok 01 - Uruchom Google Chrome.

Krok 02 - Naciśnij klawisze Control + Shift + B (dla komputerów z systemem Windows). Lub Naciśnij CMD + Shift + B (dla urządzeń Mac). Naciśnięcie tych klawiszy spowoduje uruchomienie paska zakładek.

Krok 03 - Kliknij pasek zakładek prawym przyciskiem myszy.

Krok 04 - Naciśnij Dodaj stronę. Znajduje się to w menu kontekstowym.

Krok 05 - Pojawi się okno dialogowe. Umieść żądaną nazwę zakładki.

Krok 06 - Wybierz folder, w którym chcesz zapisać zakładkę.

Krok 07 - Naciśnij przycisk Zapisz, aby zakończyć proces.

Metoda 3: Przeciąganie i upuszczanie

Przejdź do adresu URL, który chcesz dodać do zakładek w Google Chrome. Wybierz adres strony. Przeciągnij go, a następnie upuść w kierunku paska zakładek.

Jeśli chcesz zapisać określoną zakładkę w określonym folderze, przeciągnij adres URL i umieść go nad folderem, co powinieneś zrobić. Poczekaj, aż wspomniany folder się powiększy. Następnie upuść w nim wspomniany adres URL.

Należy pamiętać, że możliwe jest przeciąganie i upuszczanie dowolnego adresu URL lub adresu witryny na stronie w kierunku paska zakładek. To jest dozwolone. Można to zrobić za pomocą tej metody, a nie tylko paska adresu.

Część III: Usuwanie zakładek w Google Chrome

Czy używasz zakładek od lat? Następnie prawdopodobnie zgromadziłeś tysiące tych zakładek i musisz wyczyścić przeglądarkę, aby uzyskać bardziej zorganizowany folder zakładek.

Czasami chcesz po prostu usunąć zakładkę, ponieważ określony adres URL już nie działa lub nie jest już potrzebny. Możesz skorzystać z poniższych metod, aby usunąć zakładki w Google Chrome.

Metoda 1: Kliknięcie niebieskiej gwiazdy

Czy dodałeś do zakładek określoną stronę w Chrome? Następnie po prostu odwiedź tę stronę. Zauważysz, że gwiazda znajdująca się po prawej stronie paska adresu ma kolor niebieski.

Musisz tylko otworzyć określoną zakładkę z listy zakładek. Naciśnij niebieską gwiazdkę. Następnie pojawi się okno dialogowe. Naciśnij przycisk Usuń.

Metoda 2: Wykorzystanie Menedżera zakładek

Krok 01 - Uruchom Google Chrome.

Krok 02 - Naciśnij klawisze Control + Shift + B (dla komputerów z systemem Windows). Lub Naciśnij CMD + Shift + B (dla urządzeń Mac). Naciśnięcie tych klawiszy spowoduje uruchomienie paska zakładek. Lub możesz uruchomić go za pomocą Ustawień. A potem przeglądanie zakładek. Na koniec naciśnij Menedżer zakładek.

Krok 03 - Wybierz konkretną zakładkę, którą chcesz usunąć.

Krok 04 - Naciśnij klawisz usuwania znajdujący się na klawiaturze. Lub możesz kliknąć tę zakładkę prawym przyciskiem myszy. Następnie naciśnij opcję Usuń.

Część IV: Eksportowanie zakładek z Google Chrome

W tej sekcji tego artykułu dowiesz się, jak pobrać zakładki z Google Chrome. Zostanie zapisany jako plik na komputerze Mac lub PC z systemem Windows.

Po wyeksportowaniu zakładek do pliku możesz po prostu załadować go do przeglądarki Firefox (lub dowolnej innej przeglądarki), aby otworzyć zakładki w tej innej przeglądarce.

Musisz jednak wiedzieć, że eksportowania zakładek w Chrome nie można wykonać w aplikacji mobilnej tej przeglądarki.

Krok 01 - Uruchom Google Chrome na komputerze Mac lub PC z systemem Windows.

Krok 02 - Kliknij trzy poziome linie w prawej górnej części okna. Spowoduje to otwarcie menu rozwijanego.

Krok 03 - Wybierz zakładki. Znajduje się w górnej części menu rozwijanego. Po naciśnięciu pojawi się wyskakujące menu.

Krok 04 - Naciśnij Menedżer zakładek. Znajduje się w wyskakującym oknie. Spowoduje to uruchomienie Menedżera zakładek w nowej karcie.

Krok 05 - Uruchom menu o nazwie Zakładki. Po prostu kliknij ikonę, która wygląda jak trzy krótkie poziome linie. Możesz go znaleźć, patrząc najpierw na niebieski baner znajdujący się w górnej części okna Zakładki. Następnie trzy poziome linie znajdują się po prawej stronie wcześniej zaznaczonego niebieskiego sztandaru. Po naciśnięciu tego przycisku zostanie wyświetlone określone menu rozwijane. Zwróć uwagę, że nie klikają trzech poziomych linii, które znajdują się po prawej stronie określonej zakładki. Nie klikaj również trzech poziomych linii znajdujących się w szarej części prawej górnej części Chrome. Kliknięcie niewłaściwej ikony nie zapewni odpowiednich opcji.

Krok 06 - Naciśnij Eksportuj zakładki. Znajduje się w menu rozwijanym. W przypadku komputerów z systemem Windows uruchomi się Eksplorator plików. W przypadku urządzeń Mac uruchomi okno Findera.

Krok 07 - Wprowadź konkretną nazwę pliku zakładek, który zamierzasz zapisać.

Krok 08 - Wybierz lokalizację, w której chcesz ją zapisać.

Krok 09 - Naciśnij Zapisz. Znajduje się w prawej dolnej części okna.
Utwórz kopię zapasową zakładek Chrome

Część V: Importowanie zakładek do Google Chrome (Windows lub Mac)

Krok 01 - Uruchom Chrome.

Krok 02 - Kliknij trzy poziome linie znajdujące się w prawej górnej części ekranu. Spowoduje to wyświetlenie menu rozwijanego.

Krok 03 - Przejdź do zakładek. Pojawi się wyskakujące podmenu.

Krok 04 - Naciśnij Importuj zakładki i ustawienia. Znajduje się w górnej części podmenu Zakładki. Otworzy się okno, które umożliwi importowanie zakładek w nowej karcie.

Krok 05 - Wybierz plik, który chcesz zaimportować. Możesz także wybrać przeglądarkę, z której chcesz importować zakładki. Możesz faktycznie importować zakładki z innej przeglądarki internetowej, która znajduje się w twoim komputerze.

Możesz także wybrać Plik zakładek HTML i wybrać z urządzenia określony plik HTML zawierający wszystkie wymienione zakładki, które chcesz zaimportować.

Krok 06 - Zaznacz pole oznaczone jako Ulubione / Zakładki. Ta opcja umożliwia importowanie każdej witryny z zakładkami i ulubionych.

Krok 07 - Naciśnij przycisk Importuj.

Krok 08 - Naciśnij Gotowe. Ten przycisk ma kolor niebieski i znajduje się w rogu w prawym dolnym rogu. Wyskakujące okienko zostanie teraz zamknięte po naciśnięciu tego przycisku.

Część VI: Najlepsze aplikacje, które pomogą Ci wykonać kopię zapasową zakładek w telefonie z Androidem

Google Chrome nie pozwala na eksportowanie zakładek w aplikacji mobilnej. Jest jednak jedna wielka rzecz zwana technologią. Aplikacje zostały opracowane, aby ułatwić tworzenie kopii zapasowych zakładek na telefonie z Androidem.

Rzućmy okiem na 3 aplikacje, które pomogą ci tworzyć kopie zapasowe zakładek z poziomu urządzenia z Androidem (np. Smartfona lub tabletu).

Następnie przyjrzymy się 3 aplikacjom, które pomogą ci wykonać kopię zapasową zakładek przeglądarki do pamięci w chmurze lub na komputerze.

Trzy (3) aplikacje, które pomogą Ci wykonać kopię zapasową zakładek na urządzeniu z Androidem

Aplikacja 01: Sortowanie zakładek i tworzenie kopii zapasowych

Jest to mała aplikacja na Androida, która umożliwia tworzenie kopii zapasowych zakładek na urządzeniu z Androidem i przywracanie ich w razie potrzeby.

Ponadto umożliwia sortowanie zakładek, dzięki czemu nie musisz się martwić, że masz zbyt wiele pomieszanych zakładek. Łatwo znajdziesz to, czego szukasz dzięki funkcji sortowania.

Możesz także umieścić dowolną zakładkę w górę lub w dół. Opcje są dostępne i długo naciskasz zakładkę. Jeśli korzystasz z zakładek Google Chrome na określonym urządzeniu z systemem Android w wersji 3 lub 4, ta aplikacja może być naprawdę przydatna.

Aplikacja 02: Dodatek Maxthon: Kopia zapasowa zakładek

Jest to również trochę fajna aplikacja na Androida do zakładek. Korzystanie z tego narzędzia może pomóc w utworzeniu kopii zapasowej każdej zakładki na karcie pamięci (SD). Ponadto można go używać do importowania zakładek znajdujących się w innych przeglądarkach Androida, takich jak Skyfire. Wadą Maxthona jest to, że nie można go wykorzystać jako jednej aplikacji.

App 03: Menedżer zakładek

To narzędzie jest bardzo przydatne, aby pomóc Ci wykonać kopię zapasową zakładek w przeglądarce Androida na karcie pamięci lub karcie SD. Można go również użyć do przywrócenia zakładek zapisanych na karcie pamięci.

Czy masz tysiące zakładek? Dzięki temu nie musisz się martwić o organizację. Możesz użyć tej aplikacji do sortowania zakładek według daty ich utworzenia lub według kolejności alfabetycznej.

Możesz to zrobić ręcznie lub automatycznie. Zakładki, które są zablokowane na magazynie, można również usunąć za pomocą tej aplikacji. Jedyną wadą tej aplikacji jest to, że można jej używać tylko w wersjach Androida 2.1 do wersji 2.3.7.
Utwórz kopię zapasową Menedżera zakładek Chrome

Metody, które pomogą Ci wykonać kopię zapasową zakładek na PC lub w chmurze

Oprócz posiadania zakładek w telefonie z Androidem lub na karcie pamięci, możesz chcieć dołączyć swoje zakładki do komputera lub do pamięci w chmurze.

W ten sposób możesz je łatwo przywrócić, jeśli chcesz. Rzućmy okiem na 3 metody, które możesz wdrożyć, aby zsynchronizować zakładki w przeglądarce.

Synchronizacja z Google Chrome

Czy masz Google Chrome zarówno na urządzeniu z Androidem, jak i na komputerach? Następnie możesz faktycznie utworzyć kopię zapasową zakładek z urządzenia z Androidem na komputerze.

Kopie zapasowe zakładek można utworzyć przy użyciu własnego konta w Google.

Oto kroki, które pomogą Ci skonfigurować funkcję synchronizacji w przeglądarce Chrome:

Krok 01 - Uruchom Chrome.

Krok 02 - Naciśnij opcję menu Chrome.

Krok 03 - Wybierz Zaloguj się w Chrome.

Krok 04 - Uruchom ustawienia.

Krok 05 - Naciśnij Zaawansowane ustawienia synchronizacji po zalogowaniu. Masz kontrolę nad danymi, które chcesz synchronizować. Możesz synchronizować historię, aplikacje, informacje autouzupełniania, hasło identyfikatora, motywy, ustawienia i zakładki.

Możesz również wykonać następujące czynności:

Krok 06 - Naciśnij menu Chrome znajdujące się w rogu (w prawym górnym rogu).

Krok 07 - Wybierz zakładki.

Krok 08 - Naciśnij Menedżer zakładek.

Krok 09 - Naciśnij Organizuj.

Krok 10 - Kliknij opcję Eksportuj zakładki do pliku HTML.

Krok 11 - Zapisz zakładki jako plik w formacie HTML.

Krok 12 - Przejdź do innej przeglądarki i zaimportuj tam zakładki.

Firefox Sync

Jeśli masz ponownie Firefoksa zarówno na urządzeniu z Androidem, jak i na komputerze, możesz użyć Firefox Sync, aby utworzyć kopię zapasową zakładek w przeglądarce Firefox na komputerze. Synchronizacji przeglądarki Firefox można używać w przeglądarce Firefox w celu synchronizacji danych przeglądarki.

Aby z niego skorzystać, musisz przejść do przeglądarki Firefox i wybrać ikonę o nazwie Synchronizacja. Skorzystaj z dostępnych tam opcji. Dzięki Firefox Sync można synchronizować wiele danych, w tym zakładki, otwarte karty, historię wartą 60 dni, identyfikatory i hasła.

Firefox Sync pozwala także tworzyć i edytować zakładki, eksportować zakładki do pliku i importować zakładki z przeglądarki w systemie Android.
Utwórz kopię zapasową zakładek Chrome Edytuj zakładki

Część VII: Porada bonusowa: Jak przyspieszyć dostęp do zakładek

Cel zakładek zostaje pokonany, jeśli dostęp do nich zajmuje dużo czasu. Oto kroki, które należy wykonać, aby szybciej uzyskać dostęp do zakładek:

Krok 01 - Naciśnij trzy kropki w górnym rogu po prawej stronie.

Krok 02 - Przejdź do opcji Zakładki.

Krok 03 - Aktywuj Pokaż pasek zakładek.

Teraz pasek zakładek pojawi się tuż pod paskiem adresu, aby można było szybko uzyskać do niego dostęp. Jest jednak jeden problem. Nie wszystkie zakładki będą wyświetlane z powodu ograniczeń miejsca. Możesz go rozwinąć, klikając przycisk strzałki.

Zaleca się klasyfikowanie zakładek w podzielone na kategorie foldery, aby uzyskać do nich szybszy dostęp.

Możesz po prostu kliknąć prawym przyciskiem myszy dowolną część paska zakładek i wybrać opcję Dodaj folder. Po prostu wprowadź nazwę folderu i naciśnij przycisk Dodaj.

Zobaczysz, że wspomniany nowy folder zostanie umieszczony w ostatniej części sekcji zakładek. Następnie możesz po prostu dodać lub przenieść adresy URL zakładek, które chcesz umieścić w nowym folderze.

Możesz po prostu zrobić wiele folderów na pasku zakładek. Możesz także dodać zakładki, które będą szybko dostępne.

Część VIII: Wniosek

Zakładki to świetny sposób na natychmiastowy dostęp do adresów URL, które chcesz odwiedzić. Jest to świetny sposób na zapisanie wielu adresów URL, dzięki czemu nie trzeba ich zapamiętywać jeden po drugim.

Możesz zarządzać zakładkami, dodając nowe adresy URL, usuwając je i umieszczając w folderach. Ponadto możesz także przyspieszyć dostęp do zakładek, wyświetlając pasek zakładek w przeglądarce Google Chrome.

Zostaw komentarz

Komentarz

Komentarz ()
obraz autora

Nathan E. Malpass

Ekspert ds. konserwacji urządzeń iPhone / Android

Pozostanie w domu, słuchanie muzyki, pisanie artykułów technicznych

Wiele osób poprosiło mnie o naprawę swoich telefonów komórkowych, więc mam duże doświadczenie w naprawie telefonów komórkowych i wiem dużo o telefonach z Androidem lub Apple.

Logo Android Toolkit

Zestaw narzędzi Android

Odzyskaj usunięte pliki z telefonu i tabletu z Androidem.

Darmowe pobieranie Darmowe pobieranie

Jak ci się podoba ten artykuł?

Sprawdź ikonę/Sprawdź ikonę

CIEKAWYDULL

Sprawdź ikonę/Sprawdź ikonę

PROSTYTRUDNY

Dziękuję Ci! Oto twoje wybory:

Oceń ten artykuł: Doskonały

Ocena: 4.5 / 5 (na podstawie 87 oceny)

Logo Android Toolkit

Zestaw narzędzi Android

Odzyskaj usunięte pliki z telefonu i tabletu z Androidem.

Darmowe pobieranie

FoneDog używa plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Kliknij tutaj uczyć się więcej.